На головну сторінку Контакти Карта сайту
 
 

Актуально

18.02.2015 Перелік сховищ та укриттів на території Першотравневого району Детальніше...
 
09.01.2015 Для оперативного реагування на аварійні ситуації до Вашої уваги надається перелік телефонів оперативних служб м. Чернівці Детальніше...
 
20.07.2011 Детальніше...
 
 
На головну сторінку

Інформація

про роботу відділу персоніфікованого обліку пільговиків

управління праці та соціального захисту населення Першотравневої районної у місті Чернівці

ради по виконанню вимог чинного законодавства щодо надання населенню пільг

на житлово-комунальні послуги 

 

На виконання Указів Президента України від 24.05.2000 №717 "Про основні напрями соціальної політики до 2004 року" і від 15.08.2001 №637 "Про стратегію подолання бідності", Кабінет Міністрів України постановою від 02.03.2002 №253 затвердив Стратегію заміни системи пільг на адресну грошову допомогу, якою передбачено створення Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (далі – Реєстр).

Доцільність його створення полягає в забезпеченні чіткого обліку пільгової категорії населення, членів їх сімей в отриманні пільг на оплату за користування житлово-комунальними та іншими послугами.

Крім того, створення Реєстру забезпечує дієвий контроль за розрахунками з підприємствами, організаціями та установами, що надають житлово-комунальні, транспортні, медичні та інші види послуг, підвищує ефективність використання бюджетних коштів, спрямованих на реалізацію програм соціального захисту населення.

Але, найважливіше, Реєстр дав змогу громадянам отримувати пільги, не звертаючись безпосередньо в кожну організацію, яка надає житлово-комунальні послуги.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 №117 «Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги» спеціалісти відділу персоніфікованого обліку пільговиків управління праці та соціального захисту населення Першотравневої районної у місті Чернівці ради організовують збирання, систематизацію і зберігання інформації про пільговика. Облік ведеться шляхом формування на кожного персональної облікової картки згідно з формою "1-пільга". Станом на 1 серпня 2011 року заведено облікових карток та включено інформацію до Реєстру на 13174 особи, з них: 323 інваліди війни, 438 учасників бойових дій, 998 учасників війни,  357 членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, 1 вдова  Героя СРСР, 58 жертв нацистських переслідувань, 4265 дітей війни, 500 осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, 202 багатодітні сім’ї, 6032 особи інших категорій пільговиків.

Відомості про пільговика спеціалісти отримують безпосередньо від самої особи, або від органів виконавчої влади, де перебувають на обліку пільговики, підприємств та організацій, що надають послуги, житлово-експлуатаційних організацій та державних органів реєстрації актів цивільного стану.

Слід наголосити, що інформацію про зміни у складі сім’ї пільговика, або зміни в реєстрації його місця проживання повинні надавати щомісяця в управління КЖРЕПи, ЖБК, ЖБТ, ОСББ, гуртожитки. Але, нажаль, не всі організації чітко дотримуються вимог чинного законодавства, вчасно не надають інформацію про зміни, що призводить до неточностей в базі даних Реєстру. Тому, коли організації-надавачі житлово-комунальних послуг в електронному вигляді подають розрахунки на відшкодування пільг, дані про пільговика не завжди співпадають.

Крім того, в розрахунках на відшкодування пільг частково відсутні ідентифікаційні номери громадян, що не дає змоги автоматизовано звірити правильність нарахованої суми пільги.

Після проведення автоматизованого звіряння списків, формуються протоколи розбіжностей, які опрацьовуються спеціалістами відділу разом з абонементними службами підприємств-надавачів житлово-комунальних послуг. Це дає можливість своєчасно попереджувати невірне надання пільг і неправильне складання розрахунків.

За результатами звірки приймається рішення про обсяги відшкодування підприємству витрат за надані послуги, що забезпечує адресність надання пільг та цільове використання бюджетних коштів.

На сьогодні 78 підприємств міста співпрацюють з управлінням з питань надання житлово-комунальних послуг населенню, в тому числі пільговим категоріям. Електронний обмін інформацією здійснюється з підприємствами, які мають технічну можливість електронного обміну інформацією, а саме 10 організацій надавачів житлово-комунальних послуг, а 68 підприємств (ЖБК, ЖБТ, ОСББ, гуртожитки) здійснюють обмін інформацією про пільговика безпосередньо в управлінні. Для них створено автоматизоване робоче місце, сформована окрема робоча електронна папка, що використовується представником надавача послуг для складання розрахунків та актів звіряння, інших необхідних документів. Через те, що більшість бухгалтерів малих організацій не володіють навиками роботи з комп’ютером, спеціалісти відділу вносять зазначені дані самостійно.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 №256 «Про затвердження порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету» управління є головним розпорядником коштів з місцевих бюджетів і, після проведеної перевірки достовірності поданих відомостей від підприємств-надавачів житлово-комунальних та інших послуг, щомісяця проводить з ними розрахунки за надані послуги пільговим категоріям.

Спеціалісти відділу щомісяця готують і передають дані про нараховані пільги у відділ бухгалтерського обліку та звітності для подальшого відшкодування. Протягом  2011року прийнято розрахунків:

  • з оплати за житлово-комунальні послуги на загальну суму 4260,7 тис. грн., профінансовано 5194,9 тис.грн., в тому числі заборгованість за минулий рік. Заборгованість станом на 01.08.2011 складає 544,2 тис. грн.
  • на придбання твердого палива та скрапленого газу будинки яких не газифіковані на загальну суму 2,8 тис. грн., профінансовано 1,9 тис. грн., в тому числі заборгованість за минулий рік. Заборгованість станом на 01.08.2011 – 1,2тис.грн.

За рахунок коштів місцевого бюджету здійснено відшкодування пільг на житлово-комунальні послуги 50 громадянам, реабілітованим за статтею 3 Закону України  «Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні» на загальну суму 31,1тис.грн. Заборгованість на сьогодні складає 2,1тис.грн.

Особам, які підпадають під дію Закону України «Про соціальний захист дітей війни» в пенсійних посвідченнях проставляється відмітка «Дитина війни». За звітний період з даного питання звернулось 318 осіб.

Відповідно до п.2 Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 №117 приймається рішення про те, що громадяни мають право отримувати пільги на житлово-комунальні послуги за фактичним місцем проживання (тобто без реєстрації). Даним правом скористалося 28 сімей району.

Крім вищезазначених питань, спеціалісти відділу надають консультації, розглядають звернення від громадян, підприємств, установ та організацій з питань надання пільг, вживають відповідних заходів щодо усунення причин, які викликають скарги. Проведено 7 виїзних прийомів в трудових колективах підприємств, установ та організацій, на сайті районної ради висвітлено 5 статей з питань надання пільг.