На головну сторінку Контакти Карта сайту
 
 

Актуально

18.02.2015 Перелік сховищ та укриттів на території Першотравневого району Детальніше...
 
09.01.2015 Для оперативного реагування на аварійні ситуації до Вашої уваги надається перелік телефонів оперативних служб м. Чернівці Детальніше...
 
20.07.2011 Детальніше...
 
 
На головну сторінку

Повернутись

З 1 січня 2011 року набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати, а також заходи впливу та стягнення, які можуть бути застосовані Пенсійним фондом України, як адміністратором коштів єдиного соціального внеску до платників - боржників.

Основною умовою для визначення періодів страхового стажу та здійснення страхових виплат громадянами є своєчасність і повнота сплати єдиного внеску. Отже, наймані працівники безпосередньо повинні бути зацікавлені в належному розрахунку їхніх роботодавців з Пенсійним фондом України. Щодо страхувальників, то у разі порушення платіжної дисципліни для них можуть наступити негативні наслідки, як фінансові, так і юридичні. Адже суму єдиного внеску, своєчасно не нараховану та/або не сплачену в строки, встановлені законодавством, вважають недоїмкою та стягують із нарахуванням пені та штрафних санкцій (на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу і нараховується з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно). Також за порушення законодавства про збір та облік єдиного внеску посадові особи підприємств - платників єдиного внеску притягуються до адміністративної відповідальності, зокрема за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску, неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо єдиного внеску, подання недостовірних відомостей, що використовуються в державному реєстрі, тощо, а за ухилення від сплати єдиного внеску і до кримінальної відповідальності.

Отже, платникам єдиного внеску, які мають недоїмку територіальний орган Пенсійного фонду надсилає вимогу про її сплату. Слід звернути увагу, що вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом, який надсилається:

  • якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника або актів звірок із органами податкової служби сум доходу (прибутку) фізичних осіб - підприємців чи осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, свідчать про донарахування сум єдиного внеску або органами Пенсійного фонду в повідомленнях - розрахунках визначено суми єдиного внеску, які підлягають доплаті. У таких випадках вимогу надсилають одночасно з актом документальної перевірки платника єдиного внеску або з актом про суми розбіжностей щодо сум доходу (прибутку), заявлених у звітності в Пенсійний фонд і задекларованих у річний податковій декларації фізичними особами - підприємцями чи особами, які забезпечують себе роботою самостійно, або повідомленням - розрахунком на всю суму донарахованого єдиного внеску;
  • якщо платник має на кінець звітного базового періоду недоїмку зі сплати єдиного внеску та борги зі сплати фінансових санкцій, то вимогу надсилають щомісяця протягом п’яти робочих днів, наступних за звітним базовим періодом.

Вимогу вважають надісланою (врученою) юридичній особі або відокремленому підрозділу, якщо її передано службовій особі такого платника під підпис або надіслано листом з повідомленням про вручення. Якщо платник на день надсилання йому органом Пенсійного фонду України вимоги не повідомив в установленому порядку про зміну місцезнаходження (місця проживання), вимогу вважають належним чином врученою йому навіть у разі її повернення як такої, котра не знайшла адресата.

Отримавши вимогу, платник єдиного внеску зобов’язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею або узгодити вимогу з органом Пенсійного фонду, чи оскаржити вимогу в судовому порядку. У разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки нарахування пені зупиняється з дня подання скарги до територіального органу Пенсійного фонду або позову до суду. Якщо ж платник не вдався до зазначених заходів або не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів від дня отримання узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки, у якій зазначає суму боргу за даними карток особових рахунків платників на дату її подання. Також органи Пенсійного фонду України мають право звернутися в суд із позовом про стягнення недоїмки. У такому випадку передбачені законодавством заходи досудового врегулювання спорів не застосовуються.

Слід звернути увагу, що за рахунок сум, які надходять від платника єдиного внеску, погашають суми недоїмки, штрафних санкцій і пені в порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів і пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховують у рахунок сплати недоїмки, штрафів і пені в порядку календарної черговості їх виникнення.    

Також слід зазначити, що відповідно до чинного законодавства строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовуються.

 

Начальник юридичного відділу
Управління Пенсійного фонду
України в Першотравневому районі м. Чернівці

Тетяна Чорней